ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ. Ο ΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΜΑΣ ΤΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

WEB - TV

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

LOGO ΟΠΠΕ

AFCA

 

 

ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑ

 

 

Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ

 

 

ΤΙ ΘΕΩΡΩ ΒΑΣΙΚΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑ

Όλοι οι αθλητές σε όλα τα αθλήματα για να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα απόδοσης πρέπει να έχουν πολύ καλή κίνηση στα πόδια. Ο τ/φ παρόλο που παίζει περισσότερο με τα χέρια θα πρέπει να ρίξει πολύ μεγάλο βάρος στους βηματισμούς και την ενδυνάμωση των ποδιών του. Τα χέρια και το κορμί για να βρεθούν στη σωστή θέση τη σωστή στιγμή, είναι βασικό τα πόδια να δουλέψουν με γρήγορους και μικρούς βηματισμούς. Η σωστή τεχνική, η γρήγορη αντίδραση, η αλλαγή πορείας, η επιτάχυνση, η αλτικότητα, οι έξοδοι, τα πίσω βήματα, η αντίδραση σε δεύτερο χρόνο, έχουν σαν βάση τα πόδια!

Τι χρειάζεται ο σύγχρονος τ/φ

•Φυσική κατάσταση

•Τεχνική

•Τακτική

•Ψυχολογία

•Σημασία στη λεπτομέρεια

•Θέληση & υπομονή

•Θέσπιση στόχων

Φυσική κατάσταση

Η φυσική κατάσταση, αποτελεί έναν από τους καθοριστικότερους παράγοντες αγωνιστικής επιτυχίας στο ποδόσφαιρο. Τα ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά, οι διακυμάνσεις της καρδιακής συχνότητας και του γαλακτικού οξέως κατά τη διάρκεια του αγώνα, η αερόβια και αναερόβια ισχύ, η αλτική ικανότητα και η ευκινησία, αποτελούν τις σημαντικότερες παραμέτρους τις οποίες έχουν μελετήσει πολλοί ερευνητές. Στη πράξη, ανάλογα με τους στόχους, η φυσική κατάσταση διακρίνεται σε δύο κατηγορίες: στη γενική και την ειδική.

Η γενική φυσική κατάσταση

Έχει σαν σκοπό, την ανάπτυξη της κινητικής ικανότητας των αθλητών από κάθε πλευρά (μύες, καρδιά, κυκλοφορικό σύστημα κ.τ.λ.). Η προπόνηση αυτή είναι καθαρά θεμελιακή.

Η ειδική φυσική κατάσταση

Αναφέρεται στις ιδιαιτερότητες του αγωνίσματος. Στόχος της είναι η ανάπτυξη συγκεκριμένων οργάνων ή μυών, που ενεργοποιούνται κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται με τη βελτίωση των κινητικών ιδιοτήτων του τ/φ. Οι ιδιότητες αυτές, που η βελτίωσή τους μπορεί να προσδιορίσει τη μέγιστη σωματική απόδοση είναι:

  • Η αντοχή (αερόβια ικανότητα)
  • Η δύναμη
  • Η ταχύτητα (αντίδρασης, κίνησης)
  • Η ταχυδύναμη
  • Η αλτικότητα (πλειομετρία)
  • Η νευρομυική συναρμογή
  • Η ευλυγισία

Τεχνική

Ο τ/φ για να φτάσει σε υψηλά επίπεδα απόδοσης, θα πρέπει να έχει άρτια τεχνική κατάρτιση. Η εκμάθηση της τεχνικής ξεκινάει από τις μικρές ηλικίες, όμως η τελειοποίησή της επιδιώκεται καθ’ όλη τη σταδιοδρομία του τ/φ, ανεξαρτήτως επιπέδου. Η άποψη μου είναι, ότι ο προπονητής τ/φ θα πρέπει να επιζητά πάντα τη τεχνική μέσα από τα προγράμματά του. Είναι προτιμότερο να μειωθεί ο αριθμός των ασκήσεων και να επικεντρωθούμε στη σωστή τους εκτέλεση.

Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ!

Η εκμάθηση της τεχνικής του τ/φ απαιτεί σωστή μεθοδολογία, με επιμονή στη λεπτομέρεια κατά την εκτέλεση των ασκήσεων. Η αρχή που πρέπει να διέπει μία προπόνηση είναι:

ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΚΟΛΟ ΣΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ

και

ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΛΟ ΣΤΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ

Τακτική

Τακτική του τ/φ, είναι οι προκαθορισμένες κινήσεις που κάνει τόσο στην εστία του, όσο και μακριά από αυτή. Η τακτική θα πρέπει να δουλεύεται στην προπόνηση ανελλιπώς.

Η τακτική χωρίζεται σε αμυντική και επιθετική:

Αμυντική τακτική:

  • Σωστές τοποθετήσεις

  • Στημένες φάσεις

  • Καθοδήγηση ομάδας

Επιθετική τακτική:

  • Μεταβιβάσεις με τα χέρια
  • Μεταβιβάσεις με τα πόδια

Ψυχολογία

Ο τ/φ είναι αθλητής, που ενώ μετέχει σε ομαδικό άθλημα, είναι ουσιαστικά μόνος του. Γι’ αυτό, θα πρέπει να είναι πάντα ψυχολογικά έτοιμος για τις στιγμές του αγώνα που θα χρειαστεί να επέμβει. Είναι πολύ δύσκολο και απαιτεί μεγάλη προσπάθεια, για να διατηρήσεις τη ψυχολογία του τ/φ σε υψηλά επίπεδα, μετά από ένα άσχημο παιχνίδι ή ένα τέρμα που φέρει ευθύνη. Το ιδανικό είναι να υπάρχει ψυχολογική υποστήριξη από ειδικούς, που θα ανήκουν στο team της ομάδας. Τις περισσότερες φορές, αν όχι πάντα, το ρόλο αυτό τον παίζει ο προπονητής τ/φ. Αυτό προϋποθέτει αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη, έτσι ώστε να ξέρει ο τ/φ ότι έχει κάποιον που τον στηρίζει στις άσχημες στιγμές του. Πρέπει να βρίσκουμε τρόπους, ανάλογα με το χαρακτήρα του καθενός, ώστε να παίρνουμε το 100%, της απόδοσής του.

Θα πρέπει να μην παραμελούμε κανέναν από τους τ/φ που διαθέτει μια ομάδα. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού, που είναι απαραίτητο για μία ποιοτική προπόνηση. Για να φτιάξουμε την άσχημη ψυχολογία του τ/φ μας, πρέπει πρώτα από όλα να έχουμε έναν εποικοδομητικό διάλογο, τονίζοντας τα θετικά του ατόμου και της ποδοσφαιρικής του αξίας. Δεύτερο και σημαντικότερο κατά την γνώμη μου, είναι η προπόνηση. Εκεί ο τ/φ θα πρέπει να επανακτήσει την αυτοπεποίθηση του. Ο προπονητής θα πρέπει να το επιδιώξει με τη επιλογή ασκήσεων και επιβαρύνσεων, που είναι σίγουρος ότι ο τ/φ θα ανταπεξέλθει άριστα. Πρώτος στόχος μας είναι να ανεβάσουμε τη ψυχολογία και μετά να επικεντρωθούμε στους επιμέρους στόχους της προπόνησης.

Σημασία στη λεπτομέρεια

Το ποδόσφαιρο είναι παιχνίδι λαθών. Ο τ/φ θα πρέπει να μηδενίσει τα λάθη του. Για να το πετύχει αυτό, θα πρέπει να δώσει μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες, είτε πρόκειται για προπόνηση, είτε για αγώνα. Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στηνεξέλιξη του τ/φ. Έτσι θα μπορέσει να ανταπεξέλθει αποδοτικότερα, στις πολλές και δύσκολες καταστάσεις, που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει κατά την διάρκεια της καριέρας του. Μία λάθοςαπόφαση, μια χαλάρωση δευτερολέπτων, ένας κακός βηματισμός, μια κακή τοποθέτηση των χεριών, είναι αρκετά για να χαλάσουν την θετική παρουσία του τ/φ.

 Θέληση & υπομονή

Ο τ/φ για να φτάσει σε υψηλό επίπεδο, θα πρέπει εκτός από ταλέντο και αγάπη για την θέση αυτή, να διαθέτει πολύ υπομονή και μεγάλη θέληση! Χρειάζεται καθημερινή προσπάθεια στη προπόνηση, έτσι ώστε να αποδεικνύει συνεχώς ότι έχει θέση στη βασική εντεκάδα. Δυστυχώς η θέση του τ/φ είναι μία και την διεκδικούν δύο ή πολλές φορές και τρείς τερματοφύλακες. Οι ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν σε ένα τ/φ δεν είναι πολλές, γι΄ αυτό θα πρέπει να είναι πάντα έτοιμος να ανταπεξέλθει σε αυτές.

Θέσπιση στόχων

Η σύγχρονη μεθοδολογία στο ποδόσφαιρο, απαιτεί από τους συμμετέχοντες ( προπονητές, ποδοσφαιριστές και τ/φ), να δουλεύουν με στόχους. Οι στόχοι χωρίζονται σε μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους. Οι μακροπρόθεσμοι αφορούν στόχους σε βάθος χρόνου, ενώ οι βραχυπρόθεσμοι είναι οι στόχοι που θέτουμε σε κάθε προπόνηση και αγώνα.

Η προπόνηση του τερματοφύλακα είναι

σαν ένα μεγάλο πάζλ το οποίο αποτελείται

από πολλά κομμάτια. Όταν ένα από αυτά

τα κομμάτια λείπει το αποτέλεσμα δεν

είναι το μέγιστο δυνατό!

ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
UEFA A΄

 

 

ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ

 

Το παρακάτω άρθρο είναι από το πολύ αξιόλογο μπλοκ: http://www.vpsoccercoach.blogspot.gr/ ενώ κάνοντας κλικ ΕΔΩ μπορείτε να δαβάσετε για την προπόνηση του Ίκερ Κασίγιας.

Θεμελιώδεις κανόνες για τερματοφύλακες

ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑΣ

1.Πηγαίνετε για τα πάντα! 
Δεν μπορεί να είστε σε θέση να σταματήσετε κάθε σουτ που έρχεται προς στην εστία σας, αλλά αν κάνετε την προσπάθεια, θα διαπιστώσετε ότι θα αποκρούσετε σουτ που ποτέ δεν θα θεωρούσατε πιθανό. Θα έχετε επίσης την προσωπική ικανοποίηση ότι τουλάχιστον κάνατε την προσπάθεια και οι συμπαίκτες σας θα είναι πιο επιεικής ακόμη και αν δεν τα καταφέρετε

2.Μετά την απόκρουση-σηκωθείτε γρήγορα! 
Αν έχετε πέσει στο έδαφος για να πραγματοποίήσετε μια απόκρουση, σηκωθείτε (πατήστε) στα πόδια σας το συντομότερο δυνατόν. Αναζητήστε γρήγορα την καλύτερη δυνατή θέση ή κατευθύνετε τους συμπαίκτες για να πάρουν μια καλύτερη θέση. Αυτή η πτυχή είναι ιδιαίτερα σημαντική αν είστε τραυματισμένος. Δεν μπορείτε να ασχοληθείτε με τον τραυματισμό σε μια τέτοια φάση, μπορείτε όμως εφόσον η μπαλα έχει απομακρυνθεί από την περιοχή σας και είναι στην κατοχή της ομάδας σας. Αυτό θα αυξήσει την εμπιστοσύνη των συμπαικτών σας σε εσάς. 

3.Μην προσπαθείτε με μισή καρδιά ---Δώστε 100%! 
Κάθε φορά που προσπαθείτε να πραγματοποιήσετε μια απόκρουση κάντε το με όλη σας την δύναμη. Δώστε όλες τις ικανότητες και την ενέργειά σας. Αν η προσπάθειά σας δεν είναι στο 100% αλλά κάπου στη μέση, θα χάσετε αποκρούσεις και είναι πιθανό να τραυματιστείτε.

4.Επικοινωνείστε-μιλήστε δυνατά! 
Πρέπει συνεχώς να δίνετε οδηγίες όταν η ομάδα σας αμύνεται. Όταν η ομάδα σας είναι στην επίθεση, ελάτε στην κορυφή της περιοχής σας ή λίγο πιο πίσω και μιλήστε-κατευθύνετε-υποστηρίξτε τους συμπαίκτες σας. Να προσφέρετε υποστήριξη στους αμυντικούς σας, αν χρειαστεί να γυρίσουν την μπάλα σε σας. Να συμμετέχετε διανοητικά σε ολόκληρο το ματς, δεν έχει σημασία που είναι η μπάλα. 

5.Όχι δικαιολογίες! Όχι γκρίνιες! Προσηλωθείτε στον αγώνα. 
Αν δεχτείτε ένα γκολ, αν εκτελείτε ένα κόρνερ εις βάρος σας ή ένα σουτ πλησίασε τόσο πολύ στην εστία σας, ΜΗΝ φωνάζετε στους συμπαίκτες σας, ακόμα και αν είναι λάθος τους. ΜΗΝ κουνάτε το κεφάλι σας αποδοκιμάζοντας. ΜΗΝ χτυπάτε το γρασίδι ή τα γκολπόστ, αν ήταν λάθος σας. Κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν είναι ώρα για ξεσπάσματα ή για να ψάχνετε δικαιολογίες. Όταν τελειώσει ένα παιχνίδι, είναι πλέον ιστορία. Πιθανόν να ακολουθούν πολλά ακόμα για να ολοκληρωθεί ένα πρωτάθλημα. Εστιάστε στο επόμενο ματς!

 

 

Flag Counter

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
Δημιουργήθηκε από τον Στέφανο Κουτσούκη