ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

WEB - TV

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

LOGO ΟΠΠΕ

AFCA

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

To άρθρο είναι από το blog: http://lefteriskalogirou.blogspot.gr

 

Τελικός Παγκοσμίου Κυπέλλου 2006 μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας.Μία πλειάδα αστέρων στο γήπεδο και αναμεσά τους ο κορυφαίος για πολλούς Γάλλος μέσος Zinedine Zidane στο τελευταίο του αγώνα με τα χρώματα της Εθνικής του ομάδας.Έφτανε μόνο μία στιγμή για να σημαδέψει με μελανά χρώματα την τεράστια καριέρα του στο ποδόσφαιρο.Προκλήθηκε και αντέδρασε όπως όλοι γνωρίζουμε.Δίκαια αποβλήθηκε, άφησε την ομάδα του με 10 παίκτες και μοιραία το τρόπαιο κατέκτησε η Ιταλία.
Ήταν η στιγμή εκείνη που δεν μπόρεσε ο τεράστιος αυτός ποδοσφαιριστής να διαχειριστεί το συναίσθημά του (οργή, θυμός).
Η διαχείριση των συναισθημάτων (νευρικότητα, οργή, θυμός, χαρά, ενθουσιασμός, λύπη κτλ) είναι αυτό που ονομάζουμε συναισθηματική νοημοσύνη (emotional Intelligence).

H συναισθηματική νοημοσύνη ορίζεται ως η ικανότητα αναγνώρισης της συναισθηματικής κατάστασης η οποία παίζει ρόλο στη συμπεριφορά μας. Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα:
  • να αναγνωρίζει το άτομο τα συναισθήματά του
  • να μπορεί να ελέγξει τα συναισθήματά του
  • να αναγνωρίζει την επιρροή των συναισθημάτων στην συμπεριφορά του
  • να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων
Η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να αναπτυχθεί και να εξασκηθεί ανεξάρτητα από την ηλικία του ατόμου. Τα άτομα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη, ελέγχουν τα συναισθήματά τους ανάλογα με την κατάσταση. Έχει βρεθεί ότι άτομα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν περισσότερο ψυχολογικές τεχνικές όπως η νοερή απεικόνιση, ο καθορισμός στόχων και ο θετικός αυτοδιάλογος. Oι τεχνικές αυτές χρησιμοποιούνται και στην αθλητική ψυχολογία για την μεγιστοποίηση της απόδοσης. Επίσης ο έλεγχος των συναισθημάτων σχετίζεται με την επιτυχία στον αθλητισμό. Οι αγώνες απαιτούν συγκεκριμένη συναισθηματική κατάσταση. Oι αθλητές με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη μπορούν να ανεβάσουν την ψυχολογική τους διέγερση είτε να ηρεμήσουν τον εαυτό τους.
Πως να αναπτύξουμε τη βασική μας "αθλητική" συναισθηματική νοημοσύνη
Ανάλογα με το είδος και τις απαιτήσεις του αγωνίσματος ο αθλητής θα πρέπει να αναπτύξει τη συναισθηματική του προσέγγιση. Πρώτα από όλα χρειάζεται αυτογνωσία. Οι αθλητές θα πρέπει να προσδιορίσουν το πώς τα συναισθήματα επηρεάζουν τον τρόπο που αξιολογούν και αναλύουν τις καταστάσεις κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Παράλληλα να παρατηρήσουν πως τα συναισθήματα επηρεάζουν τον τρόπο που αντιδρούν σε νέες καταστάσεις. 
Σε επόμενο στάδιο θα πρέπει να καθορίσει στρατηγικές και στόχους για τη ρύθμιση και τον έλεγχο των συναισθημάτων για παράδειγμα η αποφυγή των σκέψεων του θυμού μπορεί να αποτελέσει ένα τρόπο μείωσης της έντασης. Επίσης οι αθλητές θα πρέπει να επινοήσουν τρόπους για τη σωστή αξιολόγηση των γεγονότων ώστε να κατευθύνουν αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους. Αφού διαπιστωθούν οι τρόποι για την αξιολόγηση και την αιτιολογία σχετικά με τα γεγονότα, οι αθλητές πρέπει να εφαρμόσουν και να εξασκήσουν τις νέες πρακτικές κατά τη διάρκεια της προπόνησης. 

Πηγή: http://lefteriskalogirou.blogspot.gr/2012/08/blog-post_14.html

 

ΣΥΝΟΧΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

To άρθρο είναι από το blog: http://lefteriskalogirou.blogspot.gr

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΟΧΗ?

Η συνοχή είναι μία δυναμική διαδικασία η οποία αντανακλά την τάση μιας ομάδας να παραμείνει ενωμένη στην επιδίωξη των στόχων της.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ

-πνευματική έλξη μεταξύ των μελών της ομάδας
-ομοιότητα στην απόδοση 
-κοινό συναίσθημα ικανοποίησης
-αποδοχή των στόχων της ομάδας
-κατανόηση και αποδοχή του ρόλου

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΟΧΗ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ

-Προπονητής
-Ποδοσφαιριστές
-Ηγεσία
-Χρόνος-συνθήκες-καταστάσεις

ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΟΧΗ 

Προπονητής

  • προσωπικότητα του προπονητή
  • ηγετικές ικανότητες
  • κίνητρα που δίνει για την δημιουργία κλίματος και καλών σχέσεων
Ποδοσφαιριστές
  • προσωπικότητα ποδοσφαιριστών
  • ιδιοσυγκρασία-χαρακτήρας (υπάρχουν παίκτες που δένουν την ομάδα,άλλοι που τη διασπούν και άλλοι που δεν μπορούν να παίξουν κανένα ρόλο στη συνοχή)
Ηγεσία
  • φιλοσοφία και μοντέλο διοίκησης
  • δημιουργία ομάδας οικογένειας (συστηματική οικογενειακή προσέγγιση στο δέσιμο της ομάδας)
Χρόνος-συνθήκες-καταστάσεις
  • ο χρόνος που τα μέλη μιας ομάδας συνυπάρχουν
  • οι ευκαιρίες που δημιουργούνται για επαφή μεταξύ τους ( διαμονή στο ίδιο δωμάτιο , χρησιμοποίηση κοινών χώρων , ανάθεση έργου που απαιτεί συνεργασία,συνεργασία μεταξύ υποομάδων αμυντικών,μέσων, επιθετικών)
  • γεγονότα που   εξελίσσονται κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου (επιτυχή-ανεπιτυχή  αποτελέσματα
ΕΙΔΗ ΣΥΝΟΧΗΣ  
Οι λόγοι που κάνουν τα μέλη μιας ομάδας να συμπτύσσονται γύρω από αυτή και να καταβάλουν προσπάθεια να αποδώσουν είναι κυρίως οι παρακάτω:
 
1.  ΣΥΝΟΧΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ         (στόχοι ομάδας)

                            2.  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ (κοινωνικές λειτουργίες)

ΣΥΝΟΧΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ 

Τα μέλη μιας ομάδας εργάζονται μαζί για να επιτύχουν ένα συγκεκριμένο  στόχο. Ο στόχος είναι συνήθως συνυφασμένος με τις επιδιώξεις της ομάδας. Μία τέτοια επιδίωξη μπορεί να είναι κάτι πολύ απλό όπως π.χ. η αντιμετώπιση ενός αντιπάλου ή κάτι πιο σύνθετο όπως η κατάκτηση πρωταθλήματος.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ

Η κοινωνική συνοχή αναφέρεται στο βαθμό που τα μέλη μιας ομάδας έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους αγαπούν ο ένας τον άλλο και απολαμβάνουν την παρέα μεταξύ τους

ΣΧΕΣΗ ΣΥΝΟΧΗΣ -ΑΠΟΔΟΣΗΣ 

Σχετικές έρευνες δείχνουν πως η σχέση συνοχής και απόδοσης στο ποδόσφαιρο είναι μεγάλη

Η σχέση αυτή είναι κυκλική  που σημαίνει ότι η συνοχή συμβάλλει στην επιτυχία η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στη συνοχή

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

 -  Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ
-  Η ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ  ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
-  Η ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΣΤΟ ΔΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ -  ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΡΕΑΣΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΗ ΣΥΝΟΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ
-  ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΟΙ ΠΑΙΚΤΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΩΣ Η ΟΜΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΠΑΡΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΥΨΗΛΟ ΣΚΟΠΟ
- ΕΤΣΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  ΤΟΥ ΣΤΥΛ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ, ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ , ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

ΛΕΝΕ ΠΩΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΟΣΟ ΔΕΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ


 ΣΥΝΟΧΗ-ΕΠΙΤΥΧΙΑ-ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

Πηγή: http://lefteriskalogirou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_6508.html

 

 

Το Άτομο και η Ομάδα

 

 

Κάντε κλικ στο εικονίδιο του PDF για να διαβάσετε τη διάλεξη με θέμα: το Άτομο και η Ομάδα του κ. Μάριου Γούδα:

 

Flag Counter

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
Δημιουργήθηκε από τον Στέφανο Κουτσούκη